W ostatnich latach prasa drukowana przeżywa ogromny spadek zainteresowania wśród czytelników, a co za tym idzie, ogromny spadek dochodów. Ale i na prasie można zarobić. W dodatku na prasie bezpłatnej. Jak to zrobić? Przykładem może być grupa młodych ludzi, którzy otworzyli darmową gazetę regionalną w jednym z polskich miast. Gazeta ta ma niemalże trzydzieści tysięcy egzemplarzy nakładu i cieszy się sporym zainteresowaniem. Kolportowana jest w centrum miasta i na największych jego osiedlach mieszkaniowych i willowych. Jak jednakże na tym firma zarabia, skoro gazeta jest darmowa? Sposobem na to jest zamieszczanie w niej reklam. W zasadzie siedemdziesiąt procent czasopisma zajmują reklamy. Reszta to artykuły z regionu, ciekawostki, opisy wydarzeń kulturalnych, rozkłady jazdy komunikacji oraz wszystko to, co może zainteresować mieszkańców miasteczka. Finanse muszą być ostrożnie planowane, albowiem wydawcy muszą pokryć koszta druku, kolportażu i zatrudnienia pracowników. Poza tym trzeba także pamiętać o kosztach wynajmu lokalu w którym mieści się biuro oraz o pieniążkach, jakie trzeba wydać na promocję czasopisma pośród firm, które mają w nim zamieszczać reklamy. Gazetka wychodzi co dwa tygodnie i jak na razie cieszy się wielkim zainteresowaniem oraz przynosi całkiem spore dochody. Pomysł z jej otwarciem okazał się świetnym strzałem w dziesiątkę i doskonałą inwestycją, która świetnie się spłaca.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply