Nie ma jednak tak łatwo, jak mogłoby się wydawać. Pozyskanie monopolu w jednej branży jest na dzień dzisiejszy niemożliwe. Chyba, że stworzymy nowy produkt i towar, który zostanie doceniony. Wtedy będziemy mieli monopol na sprzedaż takiego towaru i jego produkcję. Nie ma jednak innych możliwości, gdy zaczynamy sprzedawać lub wykonywać to, co już jest wymyślone. Rynek jest widoczny i cały czas się rozwija. Konkurencja także będzie potrzebna. Dla kogo? Dla klientów, którzy mogą liczyć na niższe ceny. Nasza firma może szczycić się jakością i wysokimi cenami. Gdy konkurencja pokaże, że jej produkty nie są gorsze, a ceny są znacznie niższe- automatycznie tracimy klientów na rzecz innej firmy, która sprytnie zabrała nam kontrahentów. Konkurencja motywuje do działań i do rozwoju. Dlatego staramy się zmienić coś w naszym działaniu. Taka zmiana ma wyjść na lepsze nie tylko dla nas, ale i dla naszych klientów oraz kontrahentów. Działalność gospodarcza zmaga się z wieloma problemami. Konkurencję możemy przypisać do takiego problemu. Nigdy nie wiadomo, jakie chwyty zastosuje zwaśniona firma. Nie zawsze są one fair play. W biznesie nie ma na to miejsca. Nie ma miejsca także na uczucia oraz inne sentymenty.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply