Księga przychodów i rozchodów

Księga przychodów i rozchodów to rodzaj rozliczania się danej firmy ze swoich przychodów oraz kosztów. Polecana jest ona tym firmom, które mają dużo kosztów i nie chcą płacić za wysokich podatków. Prowadzeniem takiej księgi zajmują się zazwyczaj biura rachunkowe. Posiadają wiedzę, stosowne programy do tego aby móc sprawnie i szybko wyliczyć wszystkie dochody, koszty czy podatki. Pracownicy biura wykonują to nie tylko na komputerze, ale również drukują po to aby dać klientowi do wglądu. Przede wszystkim musi się wszystko zgadzać, dlatego zadaniem klienta jest dostarczenie do biura wszystkich faktur, rachunków, czy innych dokumentów. To właśnie na tej podstawie jest obliczane zestawienie do książki przychodów i rozchodów. Obliczenia stosowane są co miesiąc, natomiast co roku następuje roczne rozliczenie. Aby biuro księgowe miało wgląd w to zrobiło, przechowuje takie księgi w swoim archiwum. Dopiero po upływie określonego czasu oddaje się je właścicielowi firmy. Do księgi przychodów i rozchodów wlicza się również wszystkie opłacone składki ubezpieczeniowe. Dzięki temu obliczony podatek zmniejsza się znacząco. Każda księga rozpisana jest na miesiące oraz na konkretne lata. Biuro księgowe ma prawo również dodawać swoje notatki po to, aby wiedzieć co w danym miesiącu lub kwartale ważnego zaszło.